Paolo de Gregori
Alchimist of sounds and keyboard player. He was interested, since he was a child, to music that in the moment of his adolescence blew up with pop and rock. He followed with great interest many groups and singers, but his great love has been and is Jean Sibelius, the finnish composer to whom he will dedicate some conferences, in occasion of the 150 years from his birth (one of these sponsored by the ambassador of Finland). In the following years he dedicates himself to cosmic music from Germany (Tangerine Dream, Klaus Schulze, etc.) and to modern classical music and writes many articles on it for the magazine Nuovo Sound. During those years he met and became friend with La Monte Young and Terry Riley, the masters of the american minimalism. In the same years he made acqueintance and starts a long epistolar frindship with Karlheinz Stockhausen. His musical interests involved other modern composers: György Ligeti, Krystof Penderecki and many others. In the meantime he got a degree in northern languages. At the end of the 80s he started his interest for the swedish Dark Ambient (Raison d'etre, Arcana, Kammarheit, etc,). After many years of silence, thanks to a suggestion by Enrico Cosimi (Tau Ceti) he started again to play music experimenting different musical spaces, but always very near to the melancholic/symphonic and to the cosmic with elements of dark ambient. Then he adopted the pseudonim of Adam Kozmyk and produces some titles, such as: Ilmatar, Romantic Agony: a victorian chorale, Lieder der Wolken am Abend, Die Schöpfung. In the present days he is working at the project NKM (Neue Klassische Musik), where he rielaborates famous classical music pieces with experimental/cosmic/dark
Alchimista di suoni e tastierista. Si interessa, fin da bambino, alla musica che, nel momento della sua adolescenza, esplode con il pop e il rock. Segue con interesse molti gruppi e cantanti, ma il suo primo grande amore é e resterá Jean Sibelius, il compositore finlandese a cui dedica, in occasione dei 150 anni dalla nascita, diverse conferenze, una di queste patrocinata dall'ambasciatore di Finlandia. Negli anni successivi, si dedica alla musica cosmica dalla Germania (Tangerine Dream, Klaus Schilze, etc,) e alla musica classica contemporanea, curando la particolare rubbrica sul giornale Nuovo Sound. Durante quegli anni incontra e stringe amicizia con La Monte Young e Terry Riley, i maestri del minimalismo americano. Sempre in quegli anni conosce e inizia una lunga amicizia epistolare con Karlheinz Stockhausen. I suoi interessi musicali si estendono quindi anche a compositori queli György Ligeti, Kristof Penderecki ed altri. Nel frattempo si laurea in lingue nordiche. Alla fine degli anni 80 inizia ad interessarsi della Dark Ambient svedese (Raison D'etre, Arcana, Kammarheit, etc.). Dopo diversi anni di silenzio, grazie ad una sollecitazione da parte di Enrico Cosimi (Tau Ceti), riprende a suonare sperimentando diversi spazi musicali, ma sempre molto vicini al sinfonico mailinconico e al cosmico con elementi di dark ambient. In seguito adotta lo pseudonimo di Adam Kozmyk e produce diversi titoli quali: Ilmatar, Romantic Agony: a victorian suite-chorale, Lieder der Wolken am Abend, Die Schöpfung. Al momento sta lavorando al progetto NKM (Neue Klassische Musik), dove rielabora famosi brani di musicisti classici in veste sperimentale/dark/cosmica.